POLITICĂ RETUR
Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intra în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Astfel, conform legislației în vigoare, perioada de returnare a unui produs sau renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
- ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului produs – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
- ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.
Prin contract la distanță se înțelege contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicare la distanță.
Dreptul de retur în 14 zile se adresează doar clienților care au achiziționat produse online de pe site-ul https://morem.ro/
Ce trebuie să verifice cumpărătorul?
În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.
Purtați răspunderea pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă în urma verificării conformității, proprietăților și funcționalității produselor se dovedește că această devalorizare a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare de către dumnevoastră.
Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet sau orice defect a unei componente a produsului comandat, înainte de începerea montajului și să păstreze conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii acestora.
Înainte de a proceda la instalarea produsului, clientul are obligația de a verifica starea produsului. Dacă observați că acesta prezintă defecte, semne de lovire, crăpături, nu procedați la instalarea/asamblarea lui! În acest caz, vă pierdeți dreptul de garanție și retur, acceptând, odată cu instalarea produsului, faptul că nu mai aveți cum dovedi că acest produs a ajuns așa inițial și nu s-a deteriorat în timpul instalării/montării defectuoase.
Cum returnați un produs?
În cazul în care doriți să returnați un produs, va rugăm să urmați următorii pași:
- Completați Formularul returnare produs și trimiteți-l către MOREM GROUP SRL prin email, la adresa comenzi@morem.ro
- După ce ați trimis formularul de retur completat, la adresa de e-mail specificată și ați primit confirmarea primirii formularului de retur din partea Departamentului de Retururi, introduceți produsul într-un colet, similar (în aceeași stare) cum l-ați recepționat. Clientul returnează produsul după caz, cu toate componentele, accesoriile, inclusiv certificatul de garanție, obligatoriu însoțit de factură.
- După ce ați efectuat acești pași, vă rugăm să expediați produsul la adresa: Str Dimitrie Bolintineanu nr 2, Vulcana de Sus, Jud Dambovita telefon: 0726.258.234, prin firmă de curierat rapid.
Clientul este responsabil de împachetarea produsului pentru expediere.
- Nu expediați produse retur cu plata ramburs, deoarece nu vor putea fi recepționate, valoarea produsului se returnează doar în cont bancar după primirea și verificarea returului!
- Nu expediați returul prin Poșta Română, cu varianta de livrare/ridicare a returului de la sediul Poștei Române, în acest caz vom fi nevoiți să refuzăm returul.
- Cheltuielile de transport sunt suportate conform legii de către client. În cazul în care expediați coletul cu plata transportului la destinație, vom fi nevoiți să facturăm contravaloarea transportului plus costul kilometrilor adiționali, dacă este cazul.
Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare în care a fost livrat ( sunt exceptate produsele care au suferit deteriorari in timpul transportului- ambalaj deteriorat). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, să nu aibă semne vizibile de folosință sau semne de deteriorare.
Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea revânzării ca produs Recondiționat. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii produselor rezultată din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor este în responsabilitatea Cumpărătorului.
Pentru claritate, din prețul total al produsului returnat, Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului în proporție de 0%-100% din valoarea inițială a produsului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către Cumpărător la recepționarea produselor returnate.
În cazul în care clientul nu este de acord cu taxele de diminuare aferente returului neconform, Morem va fi în imposibilitatea de a accepta returul, în consecință acesta va fi înapoiat către client, clientul suportând cheltuielile de înapoiere a returului.
În cazul în care clientul este de acord cu taxele de diminuare aferente returului neconform, Morem va emite o factură de stornare cu valoarea rezultată în urmă evaluării și va rambursa clientului suma respectivă de bani.
Ce nu acceptăm la retur?
- Produsul returnat nu este în aceeași stare în care a fost livrat. Dreptul dumneavoastră de a anula un Contract se aplică numai produselor care sunt returnate în aceeași stare în care sunt primite. Nu se va efectua nicio rambursare dacă produsul nu este în aceeași condiție în care a fost livrat, dacă prezintă urme de folosire, urme de depozitare improprii sau dacă este deteriorat. În consecință, trebuie să aveţi grijă rezonabilă de produse cât timp se află în posesia dumneavoastră.
- Produse care prezintă defecte, modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca și defecte după recepționarea produsului);
- Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.;
- Dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valoarea produsului returnat;
- Produse confecționate/aduse pe comenzi speciale ferme, pentru a cărei furnizare a fost nevoie de plata în avans;
- Dacă au fost achiziționate mai multe produse de același fel, se acceptă retur doar dacă unul singur a fost desigilat sau dezambalat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate
- În cazul în care se returnează un produs dintr-un pachet promoțional se va returna diferența dintre prețul de bază și cel promoțional al produsului returnat;
“Clienți” sau “consumatori” sunt doar persoanele fizice. Clienții cu personalitate juridică nu au dreptul să denunțe unilateral contractul, legislația în domeniu referindu-se doar la persoanele fizice.
Cum vă returnăm contravaloarea produsului?
Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării https://morem.ro/ de către Cumpărător/ Client asupra deciziei sale de retragere din contract.
Suma va fi returnata după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar – prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru Comenzile achitate cu Ordin de plată – prin virament bancar;
Vânzătorul va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat.
Rambursarea fondurilor se va face în termen de 10 zile de la primirea returului, prin aceeași metodă folosită la plată (ordin de plată pentru plata prin virament bancar sau rambursarea pe card dacă plata a fost făcută prin metoda online). Se rambursează doar valoarea produsului, fără taxe de transport.
Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționare, în decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.
Orice reclamație/solicitare/cerere primită în afara orelor de program afișate pe site-ul nostru (Luni-Vineri 08.00-16.30), va fi înregistrată începând cu orele 08.00 ale următoarei zi lucrătoare.